Co wybrac Liceum IB w polsce czy do Anglii ?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam
Wiem iz bylo juz pare postow na temat liceów itp jednakze ten bedzie nietypowy .
Ale od poczatku . Jestem uczniem trzeciej klasy gimnazjum i mam w planach studiowac na angielskiej uczelni . Plany mam dosyc ambitne jednak twierdze ze sa do zrealiwowania. Czytałem troche w internecie ale wolabym zasiegnac waszej opini . Czy lepiej jest skonczyc liceum z tym IB w polsce czy jednak pojechac do wielkiej brytani i tam skonczyc liceum . Czy wyniki po liceum w polsce z ta matura miedzy narodowa beda tak samo punktowane na uczelni jak te uzusakne przez tamtejszych uczniow ?
P.s znacie moze jakies strony na ktorych jest jakos w miare zrozumiale system szkolnictwa w anglii opisany ? Czytalem wiele artykowlow jednak zaden mi nie pomógł
Cytat: Jasieks77
Witam
Wiem iz bylo juz pare postow na temat liceów itp jednakze ten bedzie nietypowy .
Ale od poczatku . Jestem uczniem trzeciej klasy gimnazjum i mam w planach studiowac na angielskiej uczelni . Plany mam dosyc ambitne jednak twierdze ze sa do zrealiwowania. Czytałem troche w internecie ale wolabym zasiegnac waszej opini . Czy lepiej jest skonczyc liceum z tym IB w polsce czy jednak pojechac do wielkiej brytani i tam skonczyc liceum .

Czy możesz zapewnić siebie na 100%, że dasz radę konkurować z ludźmi, którzy w j. ang. są absolutnie biegli? I pamiętaj, że to, że masz 5 z angielskiego w szkole o niczym nie świadczy - będziesz musiał na równi operować angielskim na lekcjach.

Cytat:
Czy wyniki po liceum w polsce z ta matura miedzy narodowa beda tak samo punktowane na uczelni jak te uzusakne przez tamtejszych uczniow ?

Z maturą IB (dobrze napisaną) możesz się bez problemu dostać na studia i absolutnie nie będziesz niżej punktowany.

Kilka spraw do przemyślenia:
gdzie będziesz mieszkał
kto Cię utrzyma
czy zdajesz sobie sprawę z kosztów utrzymania się w UK