Przede wszystkim nie polecam podejścia pt. "dobrze się nauczę na writing, a na speakingu to już jakoś będzie". Nie będzie. Wbrew wszystkiemu, co możecie usłyszeć, obie części są (mniej więcej) równie ważne (a przynajmniej były w minionym roku szkolnym).
Szczegółów wielkich nie będzie, ale pouczyć się trzeba, bo mogą spytać o różne rzeczy. Dwa przykładowe pytania (jedno zasłyszane) z zeszłego roku:
- The Hundred Years' War, what it was about and the approximate period;
- Alamo (o co tu chodzi i dlaczego ta nazwa jest tak ważna).
Pytania o lektury są chyba dość ogólne: "proszę coś o tym powiedzieć", problematyka, może też kilka słów o autorze (włącznie z paroma innymi jego dziełami). Myślę, że warto znać jakieś ciekawostki, żeby zaskoczyć i zainteresować komisję. Nie powinna też zaszkodzić odrobina humoru (chociaż to trzeba wyczuć).
Pozdrawiam i powodzenia
Scobin