Konstrukcja zdania.

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 48
poprzednia |
Mam wielki problem. Nie wiem jak to powinno brzmieć. Sklajam sklejam i nic mi jakoś nie pasuje. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć na w/w przykładzie jak powinien wyglądać prawidłowy szyk zdania?
Podejrzewam, że namieszałam....

She always wears smart clothes at work.
They are never late for school.
Tom doesn't watch TV everyday.
It doesn't often snow here in winter.
I have got a brother but I don't him often very see.

To ostatnie kompletnie mi nie pasuje. Czy ktośjest w stanie mi to napisać jak blondyncje jak powinna wyglądać konstrucja zdań w przypadku twierdzeń, pytań i przeczeń? Ech.....
ostatnie istotnie ma złą końcówkę
po przeczeniu czasownik, potem dopelnienie, potem reszta, czyli very often
I have got a brother but I don't see him very often. (???)
ok
dzieki
She always wears (what?) smart clothes (where?) at work. OK
They are never late for school. OK
Tom doesn't watch TV everyday. OK
It doesn't often snow here in winter. OK. Sądzę, że 'doesn't snow often' też jest ok, ale niech wypowiedzą się inni, but the typical position of an adverb of frequency is after the first auxiliary verb (doesn't in this case).
I have got a brother but I don't 'him often very see'.

EDIT: Sorry mg!
edytowany przez grudziu: 25 paź 2013
Zatwierdziłam zadanie, a tu masz ci los: zdanie jest błędne....
Tom doesn't watch TV everyday.
hm....
To zdanie jest OK.
Acha! Może dlatego jest błąd, że w rozsypanych słowach mam every day, a ja to połączyłam jako everyday... Grrr....
every day?
tak 'every day'
Możecie jeszcze sprawdzić to?

Why do you want to study English?
Why don't we have a pizza a dinner for tonight?
What does your like a friend look?
What do you listen of music to kind?
What does your sister usually time get up?
Ok
why dont we have a pizza for dinner tonight
what does your friend look like
What kind of music do you listen to
What time does your sister usually get up
what + operator + osoba + określnik czasu + czasownik.
@zielonosiwy

mistrz, po prostu mistrz, Ty chyba mógłbyś nawet korepetycje dawać

Tradycyjnie podeslę Ci zgłoszenia osób, którym się nie chce. Bo jeżeli obrabiasz prace domowe za osoby, które same chcą się czegoś nauczyć, tj. poprawić samodzielnie wskazane błędy, to tym bardziej będziesz odrabiał prace za tych, którym się nie chce.

Co próbujesz udowodnić i komu?
@mg

jesteś strasznie burkliwy, kolego, prxyczepiłeś się do mnie jak rzep do psiego ogona
może zreferuj mi pokrótce swoje metody dydaktyczne - uwżasz, że jak napiszesz wzór czasownik, dopełnienie etc. to będzie zrozumiałe dla kogoś uczącego się języka i próbującego napisać coś własnego? trzeba im pokazać prawidłowe zdania (modele), żeby później mogli ich używać.
z łaski swojej mógłbyś nie przeinaczać faktów, gdyż nie odrobiłem za nikogo pracy domowej, tylko poprawiłem, pozdrawiam
Ja to widzę tak:

Theory - model : what + operator + osoba + określnik czasu + czasownik

Data: I, have got, a, brother, but, I, don't, him, often, very, see.

Synthesis: applying the data given to the model: I have got a brother but I don't see him very often.

Analysis: Why? Rozbieramy to znów na czynniki pierwsze.

PS. Dajmy pomyśleć temu uczniowi. Dając ,,gotowce" nie zmuszamy go do myślenia. Mi tu na forum bardzo pomogli w tym, że wpierw dawano wskazówki (spróbuj teraz sam), potem poprawki + dlaczego tak a tak. To moje skromne zdanie.
edytowany przez grudziu: 26 paź 2013
You mean, like this? /jak dlugo pytajacy musial nad tym myslec?;)/
Cytat:
Dobrze to jest?
I'm at the second year and I have one and half year to leave the University. I'm hope that I'll find a good job if not I move out to the Great Britain as my sister did.

Answer
I'm 'at' IN the second year and 'I have' THERE ARE one and half yearS FOR ME to 'leave' FINISH the university. 'I'm' (popraw) hope that I'll find a good job, if not, I WILL move out to the Great Britain as my sister did. /lub: as did my sister/.

PS Przedimki i przyimki. :-)
@zielonosiwy

nie odrabiaj prac domowych za innych

i tak nie zrozumiesz i będzie sie popisywal, tak jak sie popisujesz do tej pory, ale zasada jest taka:

nie odrabiaj prac domowych za innych

modele zdan mozesz sobie dawac, tylko dlaczego sa to zawsze te zdania, ktore wystepuja w konkretnej pracy domowej?

Nie odrabiaj prac domowych za innych
Cytat: fui_eu
You mean, like this? /jak dlugo pytajacy musial nad tym myslec?;)/
Cytat:
Dobrze to jest?
I'm at the second year and I have one and half year to leave the University. I'm hope that I'll find a good job if not I move out to the Great Britain as my sister did.

Answer
I'm 'at' IN the second year and 'I have' THERE ARE one and half yearS FOR ME to 'leave' FINISH the university. 'I'm' (popraw) hope that I'll find a good job, if not, I WILL move out to the Great Britain as my sister did. /lub: as did my sister/.

PS Przedimki i przyimki. :-)

As a future teacher, I don't. The student doesn't know the answer "why".
Problem w tym ze wiekszosc 'regulars' pomaga w ten sposob. Czym sie to rozni od odrabiania za innych?
Cytat: zielonosiwy
@mg

jesteś strasznie burkliwy, kolego, prxyczepiłeś się do mnie jak rzep do psiego ogona
może zreferuj mi pokrótce swoje metody dydaktyczne - uwżasz, że jak napiszesz wzór czasownik, dopełnienie etc. to będzie zrozumiałe dla kogoś uczącego się języka i próbującego napisać coś własnego? trzeba im pokazać prawidłowe zdania (modele), żeby później mogli ich używać.
z łaski swojej mógłbyś nie przeinaczać faktów, gdyż nie odrobiłem za nikogo pracy domowej, tylko poprawiłem, pozdrawiam

dziękuję

niestety jestem na samym początku drogi i za chiny nie mogę jakoś wczuć się w ten język. Mają dziwny szyk zdania.... Jak patrzę na zdania, które mam do zrobienia to normalnie załamka... Mam nadzieję, że kiedyś będę się z tych problemów śmiać.... :-*
@Pegi Pegi
Jeżeli chcesz się uczyć z przykładów, to naucz się na pamięć podręcznika.
Tyle o Twoich podziękowaniach.
Cytat: mg
@Pegi Pegi
Jeżeli chcesz się uczyć z przykładów, to naucz się na pamięć podręcznika.
Tyle o Twoich podziękowaniach.

A masz jakiś pomysł na skuteczne załapanie ang.?
Siedzę dzisiaj 5h nad tym i płąkać mi sie już chce......
Tak: metoda prób i błędów.
Wpisujesz tu odpowiedzi, ktoś Ci wskazuje błędy, już wiesz, co w Twojej teorii nie jest ok, zmieniasz swoją teorię, podajesz nowe wersje odpowiedzi, dostajesz kolejne poprawki itp. - i z każdym krokiem samodzielnie zbliżasz się do opanowania regułek, o których czytałaś w książce. Opanujesz je dlatego, że sama to przeżyłaś (uczenie się ich). Bo czytanie regułek i czytanie odrobionej przez kogoś innego pracy domowej daje Ci tylko iluzję, że coś umiesz. Możesz przeczytac podręcznik jazdy na nartach, ale chyba nie powiesz, że dzięki temu umiesz jeździć na nartach?
To forum daje Ci możliwość szybkiej samodzielnje nauki. Nie znajdziesz nauczyciela, który będzie miał cierpliwość dawać Ci podpowiedzi w ciągu np. 3 godzin, a tutaj jak nie jeden zgred*, to inny zawsze się znajdzie.
I nie próbuj 'załapać ang', bo całehgo naraz nie załapiesz nigdy. Zawsze pracuje się nad konretnym problemem, np. zadawaniem pytan.

*zgred, który każe ludziom pracować samodzielnie, a nie liczyć na frajerów, którzy odrobią za nich prace domową.
>>Nie znajdziesz nauczyciela, który będzie miał cierpliwość dawać Ci podpowiedzi w ciągu np. 3 godzin, a tutaj jak nie jeden zgred*

podziwiam takich zgredow, ja siegalbym po palink i wiertarke juz chyba
Cytat: mg
Tak: metoda prób i błędów.
Wpisujesz tu odpowiedzi, ktoś Ci wskazuje błędy, już wiesz, co w Twojej teorii nie jest ok, zmieniasz swoją teorię, podajesz nowe wersje odpowiedzi, dostajesz kolejne poprawki itp. - i z każdym krokiem samodzielnie zbliżasz się do opanowania regułek, o których czytałaś w książce. Opanujesz je dlatego, że sama to przeżyłaś (uczenie się ich). Bo czytanie regułek i czytanie odrobionej przez kogoś innego pracy domowej daje Ci tylko iluzję, że coś umiesz. Możesz przeczytac podręcznik jazdy na nartach, ale chyba nie powiesz, że dzięki temu umiesz jeździć na nartach?
To forum daje Ci możliwość szybkiej samodzielnje nauki. Nie znajdziesz nauczyciela, który będzie miał cierpliwość dawać Ci podpowiedzi w ciągu np. 3 godzin, a tutaj jak nie jeden zgred*, to inny zawsze się znajdzie.
I nie próbuj 'załapać ang', bo całehgo naraz nie załapiesz nigdy. Zawsze pracuje się nad konretnym problemem, np. zadawaniem pytan.

*zgred, który każe ludziom pracować samodzielnie, a nie liczyć na frajerów, którzy odrobią za nich prace domową.

Ok. Dziękuję za to, że chciało ci się tyle pisać. Spróbuję się zastosować do twojego 'planu nauki'.
Czyli nie mam się co wstydzić pisać 'bzdury'. Pomożecie wyjść na prostą...?
Ok. To dalej cisnę... Na pewno sie odezwę bo... ech...

Czasem mam już ochote się poddać, ale tłumaczę sobie, że inni się tego języka nauczyli to i ja mogę...
Nie wstydź się pisac bzdur, ale przemysl to, co napisalas, przed publikacja.

Bzdury będziemy wytykac, jeżeli będziesz powtarzać te same bledy mimo udzielonych wskazowek.
Witam, mam problem z dwoma hasłami:
1. Experience luxury in our Clinic & Spa (czy Experience luxury at our Clinic and Spa)??

2. We kindly invite you to spend incredible time at Beauty Spa (czy We kindly invite you to spend incredible time in Beauty Spa)???

Proszę o pomoc, która forma jest właściwa??
1 at
2 do przerobki ('kindly invite you' nie brzmi naturalnie w materialach reklamowych)
Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 48
poprzednia |

« 

Pytania dotyczące języka angielskiego

 »

Pomoc językowa - tłumaczenia