Prośba o sprawdzenie pracy/ mojego tłumaczenia

Temat przeniesiony do archwium.
Proszę o sprawdzenie błędów i jeśli to możliwe o naniesienie poprawek do pracy z j. angielskiego

Z tego fragmentu tłumaczyłem pracę na j. angielski:
Hiszpania lezy w Europie Zachodniej na Polwyspie Iberyskim. Jest oddzielona od Europy Pirenejami. Powierzchnia kraju wynosi 504 tys. km2, liczba ludnosc 47 mln. Stolica jest Madryt, a innymi wiekszymi miastami a tu: Barcelona, Walencja itd. (miasta wymienione ponizej). Hiszpania nalezy do Unii Europejskiej i NATO. Dominuje jezyk hiszpanski i religia katolicyzm , walutą jest euro. Hiszpania na zachodzie graniczy z Portugalia, na wschodzie z Francja i Andora, a na poludniu z niewielkim terytorium brytyjskim - Gibraltarem. Hiszpania jest monarchą konstytucyjna, monarchia jest dziedziczna, a parlament - dwuizbowy. Państwo dzieli się na 17 wspólnot autonomicznych i 50 prowincji z wlasna stolica. Do Hiszpanii naleza dwa archipelagi: Wyspy Kanaryjskie i Balerary oraz Hiszpanskie enklawy znajdujace sie w polnocnej Afryce - Penon de Belez de la Gomera, itd (reszta wymieniona ponizej). Z trzech stron oblewaja Hiszpanię wody morskie i oceaniczne - od polnocnego zachodu wody Oceanu Atlantyckiego, a od poludnia i wschodu Morza Srodziemnego.

I to moje tłumaczenie. Proszę o sprawdzenie:
Spain is situated in Western Europe on the Iberian Peninsula. Europe is seperated from the Pyrenees. The country surface is 504 thusand square kilometers, number of population are 47 milion. Capital is Madrit and other large cities are Barcelona, Valencia, Sevilla, Saragossa, Malaga, Bilbao, Las Palmas, Valladolid, Murcia and Cordob. Spain belong to the European Union and NATO. Dominates spanish language and Catholic religion. Value is the euro. Spain bordered Portugal on the west, France and Andorra on the east and small Britih territory in the south - Gibraltar. Spanish is a constitutional monarchy, monarch is hereditary an parliament - bicameral. State is divided into 17th autonomus communities and 50th provincial with its own capital. To Spain include two archipelagos: Canary and Balearic Islands and enclave Spanishlocated in North Africa - Penon de Velez de la Gomera Alhrcemes, Chefarinas, Ceuta i Melilla. On three sides of Spain located marine waters and oceans waters - Northwest waters of the Atlantic Oceans, and from the South and East of the Mediterranean Sea.

'Europe is seperated 'from' (to jest zle - tutaj BY) the Pyrenees' (ale cale zdanie masz zle - zle zrozumiales Polska wersje. To Hiszpania jest oddzielona...).
The 'country' (tutaj cos potrzeba) surface is 504 'thusand' (blad ortog) square kilometers, 'number of' (tak nie mowimy, wystarczy ..with a) population are 47 'milion' (b;ad prtpg). (brak przedimka) capital is 'Madrit' (blad ortog) and other large cities are Barcelona, Valencia, 'Sevilla' (ortog), Saragossa, Malaga, Bilbao, Las Palmas, Valladolid, Murcia and 'Cordob' (blad ortog). Spain 'belong' (tutaj 3os.l.poj - Spain-it) to the European Union and NATO. (tu dla mnie cos brak) dominates 'spanish' (duza litera) language and Catholic religion.(ja bym to zdania jakos dala inaczej, nie jest za zgrabne)
'Value' (nie, to jest calkowicie zle slowo) is the euro. Spain (tu brakuje czasownika) bordered (tu brakuje 'przez') Portugal on the west, France and Andorra on the east and (przedimek) small 'Britih' (ortog) territory in the south - Gibraltar. Spanish is a constitutional monarchy, (przedimek) monarch is hereditary 'an' (ortog) (przedimek) parliament - bicameral. (przedimek) state is divided into '17th' (nie, to jest zle, tutaj ma byc seventeen) autonomus communities and '50th' (nie, tutaj zwykle fifty) 'provincial' (zla czesc mowy - tutaj provinces) with 'its' (mysle, ze zle, z tego co rozumiem to kazda prowincja ma swoje miasto - wtedy trzeba THEIR) own capital. 'To' (niepotr) Spain 'include' (poszukaj inne slowo) two archipelagos: (przedimek) Canary and Balearic Islands and (przedimek) 'enclave Spanish' (zla kolejnosc slow) located in North Africa - Penon de Velez de la Gomera Alhrcemes, Chefarinas, Ceuta i Melilla. 'On three sides of Spain' (ja bym to zrobila inaczej, zacznij od Spain .....) (brak czasownika) located marine waters and oceans waters - Northwest waters of the Atlantic Oceans, and from the South and East 'of' (zle slowo) the Mediterranean Sea.

« 

Nauka języka

»

Angielski techniczny