Witam. To mój pierwszy post na tym forum, jednak treści znajdujące się tutaj śledzę już od jakiegoś czasu. Dodam, że jestem 20-letnim studentem (2rok-kierunek techniczny) i kontakt z językiem angielskim mam w zasadzie od podstawówki. Czyli teoretycznie, powinienem operować zaawansowaną angielszczyzną w mowie i piśmie. Wszyscy jednak wiemy, że forma przeprowadzania lekcji przez nauczycieli, kilkunastoosobowe (lub jeszcze bardziej liczne) grupy uczniów podczas zajęć, często nie sprzyjają efektywnemu przyswajaniu wiedzy. Oczywiście najważniejszą rolę w całym procesie nauki języka obcego odgrywa nasza samodyscyplina/zdeterminowanie/motywacja i za (ewentualne) niesatysfakcjonujące wyniki obwiniać możemy jedynie samych siebie :). Ja przez te wszystkie lata nauki w szkołach (na studiach angielski rozpoczyna mi się dopiero od 2 roku, czyli od najbliższego października) nie miałem żadnych problemów z językiem obcym, maturę zdałem bardzo dobrze. Jednak z perspektywy czasu widzę teraz, że podczas tego całego okresu nauki (głównie słownictwa) brakowało mi dodatkowego usprawnienia w postaci programu, który automatycznie generowałby powtórki według jakiegoś ściśle określonego algorytmu. Niestety, wiedza nieutrwalana szybko wylatuje z pamięci.
Stosunkowo niedawno dowiedziałem się (zresztą na tym forum) o istnieniu programów typu
Profesor Henry, SuperMemo czy też fiszek, które jak się okazuje znakomicie wpływają na zwiększenie efektywności zapamiętywania nowego słownictwa, struktur zdaniowych, gramatycznych. Planuję zatem naprawić moje "błędy młodości" i zamierzam od tej pory skutecznie uczyć się języka angielskiego wspomagając swoją pracę wyżej wspomnianymi programami/sposobami.
I w tym momencie rodzi się kilka pytań odnoszących się do kwestii samych programów jak i sposobów korzystania z nich: