ADAPTACJA I WIERNE TLUMACZENIE POSZUKUJE 2 KSIAZEK

Temat przeniesiony do archwium.
jestem studentem zabierajacym sie za prace magisterska ale mnie cos wstrzymalo. mianowicie chce pisac prace skupiajaca sie sie na roznicach pomiedzy wiernym tlumaczeniem a adaptacja. niestety ksiazki, o ktorych pisalem (Kubuś Puchatek i Fredzia Phi-Phi) sa za krotkie na te prace. POSZUKUJE KSIAZEK AUTOROW ANGLOJEZYCZNYCH, KTORE ZOSTALY PRZETLUMACZONE NA J. POLSKI. NAJLEPIEJ JESLI JEDNO TLUMACZENIE TO ADAPTACJA, A DRUGIE W MIARE WIERNE TLUMACZENIE. BLAGAM!! JESLI ZNACIE TAKIE KSIAZKI TO PODZIELCIE SIE ZE MNA SWOJA WIEDZA!!! BEDE WDZIECZNY DO KONCA ZYCIA I JESZCZE TYDZIEN DLUZEJ
ZDESPEROWANY MQL
Nie wiem, czy o to chodzi, ale coś mi się kojarzy \"Chata wuja Toma\"... Z tym, że jedna z dwóch wersji jakie swego czasu czytałam, to była totalna przeróbka, tak jakby pisana \"na bazie\" oryginału (kilka razy obszerniejsza, dodatkowe wątki, itp).
Nie wiem jak daleko idace adaptacje sa Ci potrzebne. Sprobuj pojsc tym tropem:
Daniel Defoe \'Robinson Crusoe\' - tlumaczenie i wersja \'dla dzieci\'
Jonathan Swift \'Gulliver\'s Travels\' - tlumaczenie Slomczyńskiego i znowu wersja \'dziecieca\'
Lewis Carroll \'Alice\'s Adventures in Wonderland\' - kilka roznych tlumaczen na polski, mniej lub bardziej \'adaptowane\'
J.M. Barrie \'Peter Pan\' - nie wiem czy jest jakies inne tlumaczenie oprocz adaptacji, ale ona jest dosc ciekawa do porownan z oryginalem
W razie czego jeszcze sie odezwij.
Pozdrawiam
dzieki wielkie za sugestie mysle ze pojde tropem guliwera i jego dwoch wersji tam widze potencjal na porownanie jeszcze musze wymyslec na czym sie skupic ale to jest dobry pomysl
DZIEKI
Mniej zdesperowany MQL
to z alicją to strzał w dziesiatkę! idealne do tematu!
Ciekaw jestem jak wygląda sytuacja pracy o adaptacji i wiernym tłumaczeniu. Miałem o tym ostatnio w szkole...
slyszalam, ze kilka osob pisalo o roznych tlumaczeniach alicji w kr. czarów,
anglistyka, Wrocław.