I co po takich studiach??

Temat przeniesiony do archwium.
Jak patrze na ilosc kandydatow na studia jezykowe, to jestem lekko przerazona. Co wy wszyscy bedziecie robic po takich studiach? Przeciez znajomosc jezyka to tylko dodatek, ktory znosi barierę jezykowa i pozwala sprzedac inne swoje umijetnosci.
Wszyscy bedziecie nauczycielami i tlumaczami??
....::::Zawsze można zdobyc dodatkowe kwalifikacje::::.... :))
Nie zamierzam być ani nauczycielem, ani tłumaczem. Studia, na które zamierzam zdawać w tym roku mają być realizacją mojej pasji - może naiwne, ale prawdziwe :). To będzie mój drugi kierunek, pierwszy który studiuję to zbyt \"dochodowych\" też nie należy. Ale... teraz nie ma już kierunków, po których pracę zdobędziesz na 100% (a warto zauważyć, że po filologiach nie jest tak źle - ostatecznie nawet w szkole...), a jeśli będę dobra w tym, co robię (a najłatwiej jest być dobrym w tym, co się lubi...) pracę znajdę :).
a nie sądzisz, ze bardziej naturalna jest odwrotna kolejnosc?
ale po co od razu STUDIA jezykowe? Nie lepiej skoncentrowac sie na czyms, co sie naprawde chce studiowac? Zgadzam sie, ze nie ma juz Gwarantujacych Niezlą Pracę Kierunków, i nalezy studiowac to, co sie lubi.

Nie neguje niczyich wyborow. Ale zabijanie sie o miejsce na anglistyce troche mnie zastanawia.
mozna pracowac w marketingu/reklamie/pr. byc przewodnikiem wycieczek/rezydentem biura podrozy. korektorem w wydawnictwie. handlowcem w zagranicznej firmie. zona bogatego meza ;)

czasy, kiedy po studiach szlo sie do zwiazanej w wyksztalceniem pracy i spedzalo w niej cale zycie do emerytury juz sie skonczyly. ludzie konczacy studia raczej rzadko pracuja \"w zawodzie\", kwalifikacje i zawod zmienia sie zazwyczaj co kilka lat. lepiej skonczyc studia, ktore sie lubi, ktore przynosza satysfakcje i daja dobra (choc ogolna) humanistyczna wiedze, niz isc na zarzadzanie/ekonomie/bankowosc i nekac sie rzeczami, ktoych sie nie rozumie. I np. nie wiedziec potem, kto to Nietzche (znajomy z sghu, hyhy)