Egzamin pisemny

A Rozumienie ze słuchu – 30 % wszystkich punktów do zdobycia (po 1 punkcie za każdą poprawną odpowiedź)

 

Absolwent słucha autentycznych lub adaptowanych (na poziomie rozszerzonym w minimalnym stopniu) tekstów odtwarzanych dwukrotnie z płyty CD podczas egzaminu i rozwiązuje oparte na nich zadania typu: test wielokrotnego wyboru, dobieranie, prawda/fałsz.Teksty są czytane przez rodzimych użytkownikow języka.

 

Dla poziomu podstawowego mogą to być np. komunikaty, instrukcje, rozmowy, wywiady, teksty narracyjne o tematyce określonej w standardach wymagań egzaminacyjnych. 3-4 zadania trwają ok. 20 minut (włącznie z czasem na odczytanie poleceń i przerwami na wykonanie zadań).

 

Dla poziomu rozszerzonego mogą to być np. komunikaty, rozmowy, wywiady,dyskusje, debaty, relacje, słuchowiska,teksty narracyjne o tematyce określonej w standardach wymagań egzaminacyjnych. 3-4 zadania trwają ok. 25 minut (włącznie z czasem na odczytanie poleceń i przerwami na wykonanie zadań).

 

B Rozumienie tekstów pisanych 40% wszystkich punktów do zdobycia dla poziomu podstawowego; 18% wszystkich punktów do zdobycia dla poziomu rozszerzonego (po 1 punkcie za każdą poprawną odpowiedź).

 

Absolwent czyta autentyczne lub adaptowane (na poziomie rozszerzonym w minimalnym stopniu) teksty zamieszczone w arkuszu egzaminacyjnym i rozwiązuje oparte na nich 3-4 zadania typu: test wielokrotnego wyboru, dobieranie, prawda/fałsz. Mogą to być np. teksty informacyjne, publicystyczne, literackie, o tematyce określonej w standardach wymagań egzaminacyjnych dla każdego z poziomów.

 

Dla poziomu podstawowego teksty mają łącznie długość ok. 1,5 strony formatu A4.

Dla poziomu rozszerzonego teksty mają łącznie długość ok. 2 stron formatu A4.

 

C Wypowiedź pisemna30% wszystkich puktów do zdobycia na poziomie podstawowym; 36% wszystkich punktów do zdobycia na poziomie rozszerzonym

 

Na poziomie podstawowym należy napisać 2 teksty zgodnie z instrukcjami dotyczącymi treści i formy. Pierwszy z nich to krótki tekst użytkowy (KTU), którym może być np. pocztówka, ogłoszenie, zaproszenie, wiadomość. Drugi to dłuższy tekst użytkowy (DTU), np.list prywatny, prosty list formalny.

 

Dla KTU nie określono limitu słów. DTU winien mieć 120-150 słów.

Punktacja

KTU:

- treść: 0 do 4 punktów

- poprawność językowa: 0 lub1 punkt

DTU:

- treść: 0 do 4 punktów

- forma: 0 do 2 punktów

- bogactwo językowe: 0 do 2 punktów

- poprawność językowa: 0 do 2 punktów

 

Szczegółowe kryteria oceniania KTU i DTU wraz z krótkim komentarzem są przedstawione na stronach 10–11 Informatora o egzaminie maturalnym z języka obcego nowożytnego od roku szkolnego 2011/2012 zamieszczonego na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej: www.cke.edu.pl

 

Na poziomie rozszerzonym należy napisać jeden tekst o długości 200-250 słów, spełniający przedstawione w poleceniu wymagania dotyczące treści i formy. Tekstem tym może być rozprawka, recenzja, opowiadanie lub opis.

 

Punktacja

- treść: 0 do 5 punktów

- kompozycja: 0 do 4 punktów

- bogactwo językowe: 0 do 5 punktów

- poprawność językowa: 0 do 4 punktów

 

Szczegółowe kryteria oceniania wypowiedzi pisemnej wraz z krótkim komentarzem są przedstawione na stronach 11–16 Informatora o egzaminie maturalnym z języka obcego nowożytnego od roku szkolnego 2011/2012 zamieszczonego na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej: www.cke.edu.pl

 

D Rozpoznawanie i stosowanie struktur leksykalno-gramatycznych (wyłącznie w arkuszu na poziomie rozszerzonym) – 6% wszystkich punktów za rozpoznawanie i 10% za stosowanie struktur (0,5 punktu za każdą poprawną odpowiedź).

 

Umiejętność rozpoznawania struktur gramatycznych jest oceniana na podstawie 1-2 zadań o charakterze zamkniętym - test wielokrotnego wyboru, zadanie typu prawda/fałsz. Są one oparte na krótkich autentycznych lub w minimalnych stopniu adaptowanych tekstach zamieszczonych w arkuszu egzaminacyjnym. Mogą to być teksty informacyjne, literackie, publicystyczne lub popularnonaukowe o tematyce określonej w standardach wymagań egzaminacyjnych.

 

Umiejętność stosowania struktur leksykalno-gramatycznych jest oceniana na podstawie 1-3 zadań o charakterze otwartym - uzupełnianie luk, parafraza zdań, słowotwórstwo, tłumaczenie fragmentów zdań na język obcy, układanie fragmentów zdań z podanych elementów leksykalnych. Są one oparte na krótkich autentycznych lub w minimalnych stopniu adaptowanych tekstach zamieszczonych w arkuszu egzaminacyjnym. Mogą to być teksty informacyjne, literackie, publicystyczne lub popularnonaukowe o tematyce określonej w standardach wymagań egzaminacyjnych.

pozostałe zakładki:
Egzaminy, zagadnienia:
Zostaw komentarz:
Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.
Komentarze (1)

ale supczi C>
lubie angielski
pozdrusie dżessika
słag