Poprawa angielskiego w 3 miesiące

Temat przeniesiony do archwium
Cześć, temat brzmi może banalnie ale chciałbym się wyżalić, a to da mi coś do myślenia.

Jestem 10 lat po maturze z języka angielskiego. Poziom podstawowy. Przez ten czas nie używałem go. Pamietam takie słówka jak cat czy dog. Na chwilę obecną mieszkam w Azji od 3 miesięcy. Mam dziewczynę Azjatkę, która mówi fluently po angielsku ( mówi strasznie cicho, ale to strasznie). Przed moim wyjazdem „kali znać podstawowe słowa jak arrive żeby nie zginąć na lotnisku” i to wszystko. Chodzę słucham co się dzieje w około...

Zacząłem od zera, znowu, teraz, przez 3 miesiące coś tam zacząłem dukać

Ogarnąłem zasady tutaj na miejscu, jestem świadomy jak budować zdania w różnych czasach. Przyimki.

Ale za 3 miesiące muszę chociaż udawać że coś tam mówię. Mam do dyspozycji 3 miesiące, i dziewczynę która mnie wysłucha godzinę rano i wieczorem.

1. Przerobiliśmy alfabet , bo okazało się że czytam źle. Następnie czytałem przy niej, poprawiała mnie, teraz czytam sam.
2. Nie potrafię łączyć słów ze sobą. Ostatnio byłem sam przedłużać wizę. Wisi kartka, rozumiem 90% słów, ale jak to zrozumieć jako zdanie to już nie

Długo by wymieniać.

Robię tak od 2 tygodni:
1. Czytam sam 3 godziny na głos.
2. Układam historyjki, co mi przyjdzie do głowy to to piszę
3. Staram się odpowiadać na pytania maturalne po ang, bełkotać
4. Słucham prostych audiobooków po ang.

Moje pytanie co wy byście zrobili, co znienil, za 30 dni chciałbym zobaczyć czy to przyniosło chociaż jakiś mały efekt.

Dzięki za uwagę
Cytat: bartek19884
1. Czytam sam 3 godziny na głos.

Naprawdę czytasz przez całe 3 godziny na głos w języku, którego praktycznie nie znasz? Musisz być bardzo zawzięty. Ale to raczej nie jest najlepszy pomysł. Nie wiesz przecież, jak się wymawia poszczególne słowa. Zamiast tego możesz na przykład powtarzać na głos te proste audiobooki, których słuchasz. Posłuchaj raz całości, a potem po kilka razy małe kawałki. Najpierw powtarzaj zdanie po zdaniu, jednocześnie czytając. Potem powtarzaj bez patrzenia w tekst. Potem możesz np. spróbować samemu streścić malutki fragment na głos, używając tych samych słów. Możesz się nagrać, odsłuchać, zwrócić uwagę na błędy w porównaniu z audiobookiem.


Cytat: bartek19884
1. Przerobiliśmy alfabet , bo okazało się że czytam źle. Następnie czytałem przy niej, poprawiała mnie, teraz czytam sam.

Tego nie rozumiem. W jakim sensie "przerobiliśmy alfabet"?
Cytat:
ullak
dzięki za odpowiedź. Tak właśnie od alfabetu bo okazało się ze np caught, bought, tough, taught i wiele innych źle czytam. Tak masz racje jak, naprawde czytam proste rzeczy, jak nie wiem jak się wymawia to zapisuje i pytam.
Cytat:
Czytam sam 3 godziny na głos.
2. Układam historyjki, co mi przyjdzie do głowy to to piszę
3. Staram się odpowiadać na pytania maturalne po ang, bełkotać

To bardzo zly pomysl. Probujesz czynnie i kreatywnie poslugiwac sie wiedza, ktorej nie masz. Zacznij od bajek dla dzieci, od prostych kursow dla poczatkujacych, online albo ksiazka +audio. Czytaj, sluchaj i powtarzaj . Przepisuj zdania, ktore rozumiesz, zapamietuj, tworz nowe na ich bazie ale przez podmiane rzeczownika, (cat is a big animal, dog is a big animal, frog is a small animal etc.), ale nie tworz wlasnych historyjek na tym etapie.
chippy ok dzięki, wydawało mi się że czytaniem na głos jakoś przłamię strach przed mówieniem
To są proste zdania typu: I waited for my gilfrend at the bus station last night. After when we met, we bought two donuts. It it was delicious! When we were coming back home, she laughed at me, I don’t know why... coś takiego czego jestem w miare świadomy , ale i tak pewnie tutaj zrobiłem kilka błędów
Tak, sa bledy. W tych zdaniach jest duzo roznej gramatyki. To zalezy jak swiadomie ja rozumiesz i potrafisz uzyc. Na Twoim miejscu zaczelabym od poczatku robiac sobie przy tym repetytorium z czasow i innych form gramatycznych. Najwyzej na poczatku pojdzie szybciej a zatrzymasz sie tylko na tym czego nie rozumiesz.Good luck!
No ja właśnie jakiś czas temu zacząłem od początku :D i tak w kółko od początku...
Zależy mi na tym żeby za 3 miesiące kupić kawę bez problemu, i jak pan mnie się spyta z cukrem czy bez to żeby bez wahania odpowiedzieć , a nie kiwać głową, proste rzeczy, poradzić sobie w codzienności. Budować prawidłowo zdania, używać przyimków i zaimków poprawnie.
To skup sie na jakims kursie komunikacyjnym dla doroslych. Z kawa to akurat jest prosto:
Pan: Sugar?
You: No, thanks/Yes, please :)))
O to to to właśnie, ja chcę gadać po angielsku, ostatnio popiłem trochę to gadałem z Australijczykami i się dogadałem, oczywiście proste rzeczy, nie budowa maszyn rolniczych, i nawet jak nie znałem słowa to i tak się nikt ze mnie nie śmiał. To mi pokazało że coś tam w tej głowie mam, ironicznie mówiąc.
Dobrze to już wiem coś więcej, kurs komunikacyjny...no tak tylko ze ja mieszkam w Azji, polskiego tutaj nie ma, pieniędzy tez za dużo nie mam, mam czas, dziewczynę i może coś wygoogluje
Na pewno coś znajdziesz. Wpisz np. na youtube Learn English Conversation. Albo zobacz tu, specjalny serial do nauki: https://www.learnrealeng.com/p/extra-english.html
Dzięki wielkie ullak!
moze to jakas oznaka desperacji, albo po prostu chec umieszczenia bezplatnej reklamy -- moze brak srodkow zmusza kogos do takiego dzialania, na poczatku zawsze jest ciezko o promocje produktu czy serwisu, i z punktu czystej kalkulacji, nie oplacaloby sie oplacac czegos, co moze w ostatecznym rachunku nie wypalic
Bo to zwykli spamerzy wrrr.
Nie muszą mieć niewiadomo jakiego budżetu na płatną reklamę jeśli podejdą do tego z głową, nie muszą na starcie kupować bannerów reklamowych na Onet czy uderzać do telewizji. Ale nie, idą na łatwiznę i uprzykrzają życie innym. Poza tym, jeśli tworzą dobry content to ludzie ich znajdą, ale spamowanie i jakość nie idą ze sobą w parze.
Ależ ja ich nie lubię :)
Skupmy się na angielskim, because English is my goals! :)
Cytat:
because English is my goals

How many goals is your English? Cos tu nie gra :)
Cytat: bartek19884
Skupmy się na angielskim, because English is my goals! :)

tak skupmy sie, i zacznijmy od poprawnej wypowiedzi tego zdania :O
No właśnie tez mi coś nie gra, dzięki za te filmy, miesiąc spędzę z serią „extra english”, jednak to jest lepszy pomysł, niż jakieś suche wkuwanie słówek, miesiąc przegadam typowo pod te filmy, będzie dobrze
Cytat:
No właśnie tez mi coś nie gra,

To napisz to zdanie poprawnie na poczatek :)
Szczerze to nie wiem, dziewczyna mi ciagle mówiła „Bartek english is your gols now ”...na początku tez myślałem jakie gole...
na bank miala na mysli powiedziec ...is one of your goals now.
Znajdź krótki film i rozłóż go na części czyli słówka , zwroty, czasy, itd z poprawną wymową. Tu masz proste filmiki
a tu wymowę słów https://dictionary.cambridge.org/ a potem oglądaj i powtarzaj dialogi. Słówka i zwroty wpisuj w program anki a jak chcesz ćwiczyć pisownię to w pytacz master.
edytowany przez Redson: 11 lut 2018
Ok dzięki , to na przyszły miesiąc :) ten miesiąc „extra english” 30 odcinków , zobaczymy co z tęgo wyjdzie
Cześć jest trochę lepiej. Ale jąkam się dalej, czasami mam ciemność przed oczami nawet jeśli chcę powiedzieć proste zdanie. Ale jak czytam to tak wiele osób więc się tym nie przejmuje.
Widzę jakaś tam poprawę, dzięki czemu codziennie i tak z przyjemnością siadam do tego angielskiego.
W telefonie mam opcje czytania przez brytyjskiego lektora. Przyśpieszylem mu trochę tępo, bo te rozmówki na yt fajne ale w wolnym tępie, a w Realu to inaczej wyglada. Posiedzę miesiąc kolejny, zobaczymy.
Temat przeniesiony do archwium