may w pytaniach z perfect infinitive

Temat przeniesiony do archwium.
W dziale czasowniki modalne w części wykładowej podręcznika znalazłem takie zdanie "W pytaniach dotyczących przypuszczenia - prawdopodobieństwa zwykle nie stosuje się czasownika may. W zamian można użyć czasownika could. Inną formą stosowaną w pytaniach o przypuszczenie - prawdopodobieństwo jest zwrot be likely to lub be probable that. W nieco bardziej formalnym kontekście w pytaniu o przypuszczenie - prawdopodobieństwo można zastosować czasownik might. "
Nieco dalej fragment dotyczący pytań w czasie przeszłym "Czasowniki might oraz could z formą perfect infinitive mogą być stosowane w pytaniach dotyczących prawdopodobieństwa odnoszącego się do przeszłości" - O may znowu nic nie było mowy.

Więc zapamiętałem, że w tego typu pytaniach używamy could i might a nie stosujemy, a przynajmniej zwykle nie stosuje się may.

Później mam ćwiczenie ......................... my briefcase by mistake? That's possible. I saw him leave with a black briefcase in his hand.
Choose the correct answer or answers
a) Might Erik have taken
b) Could Erik have taken
c) May Erik have taken
d) Might Erik take

Pamiętając, że may się nie stosuje odrzuciłem c oraz d z racji tego, że pytanie dotyczy przeszłości. Zaznaczyłem a) i b) ale w odpowiedziach jako poprawna odpowiedź figuruje również c)

To w końcu jak to jest? Można stosować w tego typu pytaniach may?
edytowany przez Michael_Corleone: 15 paź 2021
MAY jest more likely że wziął a MIGHT jest less likely czy coś takiego, jeżeli pamięć mnie nie zawodzi.
cd
Można stosować w tego typu pytaniach may?...
moim zdaniem można.
chyba nie
"May he be at home now?" - powiesz tak?
If whoever wrote this damn book says you can, who am I to argue?
they actually say you can't
Dziękuję za odpowiedzi choć jak widzę zdania są podzielone
skoro ksiazka czy podrecznik podaje, ze 'W pytaniach dotyczących przypuszczenia - prawdopodobieństwa zwykle nie stosuje się czasownika may', po czym w cwiczeniu uznaja takie uzycie za poprawne, to to tylko pokazuje, jak slabo ksiazka/podrecznik zostal przygotowany przez autora/ow
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa

 »

Pomoc językowa