Cytat:
teraz od nas zalezy, czy zostana tworczo przez nas wykorzystane i przystosowane do indywidualnych potrzeb.
Znajdz jeden fragment w ksiazce, kiedy Gordon dopuszcza tworcze wykorzystanie i indywidualizacje jego metody. Ale, ale, patrzcie, jak sie Jarek zmienia: od "bede sie uczyl metoda Gordona" do 'tworczo dostosowac metode Gordona do wlasnych indywidualnych potrzeb'. Moze faktycznie przejrzysz na oczy.
Cytat:
Gordon uwaza ze trzeba wbic do glowy slowa, struktury gramatyczne (do pamieci natychmiastowej przez glosne powtarzanie - 90 procent uczacych sie tego nie robi!!!!! ).
wg niego wiedza (slowa, zwroty, struktory gramatyczne) w pamieci natychmiastowej = brak blokady mowienia
jkuz o tym pisalem: dlaczego wszyscy tak nie ucza, przeciez to oszczednosc kosztow dla nauczycieli i szkol, nie trzeba wydawac pieniedzy na drogie podreczniki. I naprawde poczytaj sobie o metodzie audiolingwalnej, bo to, co tutaj proponujesz, juz bylo i zostalo skrytykowane.
Cytat:
a jak juz jakis poziom osiagniesz tj III warstwe (wykujesz struktory gramatyczne i slowa) to wtedy wchodzisz na wyzszy poziom z nauczycielem, dzial z praktyki jezykowej...
Dziekuje, nie skorzystam - mam czekac kilka lat, zeby zaczac 'praktyke jezykowa'. Tez juz o tym pisalem.
A zastanow sie: skad gwarancja, ze wciaz bedziesz pamietac te wszystkie zdania, ktorych nigdy nie mialas okazji uzyc w normalnych sytuacjach zyciowych?
Cytat:
jest mnostwo osob ktore chodzi 3 lata na kursy i marnie mowia
dlaczego ludzie po liceum marnie umieja jezyk? przeciez tam na zajeciach mowia (probuja)...
po gimnazjum?
bo nie pracuja samodzielnie w domu, np. nie probuja opowiadac sobie historii, daja prace domowe do odrobienia na tym forum. W domu moga sie nawet uczyc zdan na pamiec, prosze bardzo, jezeli w szkole maja inne , bardziej zyciowe zadania - ale oni prawdopodobnie uwazaja, ze wystarczy byc na kursie, zeby sie czegos nauczyc. Gordon pisze o tym, ale ma na to swoja jedynie sluszna bzdurna rade.