Hey! Widze, ze czesto pojawiaja sie pytania o motywacje do odwołania dlatego tez zalaczam tekst ze strony na ktorej pisze co powinno byc w odwołaniu:
Odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej
Odwołanie - pismo z prośbą o ponowne rozpatrzenie Twojej kandydatury na studenta, kiedy otrzymasz informację o nie przyjęciu na studia.
Prawo odwołania się od wyniku egzaminu do uczelnianej komisji rekrutacyjnej przysługuje każdemu kandydatowi na studia. Ma na to 14 dni od daty ogłoszenia wyników postępowania kwalifikacyjnego. Komisja rozpatruje każde podanie. Ostateczną decyzję podejmuje rektor uczelni.
Kandydat nie przyjęty z braku miejsc limitowych pomimo zdanego egzaminu lub rozmowy, a także niskich ocen lub średniej ocen ze świadectwa lub dyplomu jest uprawniony do złożenia odwołania.
Odwołanie na piśmie adresowane powinno być do Dziekana danego Wydziału z prośba o przyjęcie na studia. Napisanie odwołania powoduje, że władze wydziału wiedzą, że jesteś nadal zainteresowany tym kierunkiem.
Załącznikami do odwołania nie powinny być dokumenty osobowe, w tym świadectwa lub dyplomy przedstawione Komisji Rekrutacyjnej w czasie postępowania kwalifikacyjnego. Załącznikami powinny być wyłącznie dokumenty uzasadniające motywacje odwołania.
Złożenie odwołania nie przysługuje kandydatowi z negatywnym wynikiem egzaminu lub rozmowy. Takie osoby nie mają szansy na indeks.
Przy rozpatrywaniu odwołań uwzględniane są:
- indywidualna argumentacja odwołania [ np. tradycje zawodu nauczycielskiego w rodzinie (rodziców), można winę za marne wyniki zrzucić się na zły stan zdrowia i przeciwności losu. Jeśli np. zdawałeś na studia medyczne, a miałeś wcześniej kontakt z pracą w służbie zdrowia, to koniecznie napisz o tej praktyce ( np. ukończyłeś Liceum Medyczne lub jakieś kursy). Jeśli posiadasz jakieś dokumenty potwierdzające swoje zainteresowania, to załącz je do odwołania.
Dobrym argumentem są rewelacyjne oceny na świadectwie.
- sposób udokumentowania odwołania,
- warunki rodzinne i materialne kandydata,
- wynik egzaminu w kolejności listy rankingowej.
Odwołanie należy napisać w dwóch egzemplarzach, ponieważ na jednym otrzymasz potwierdzenie przyjęcia pisma.
Zapobiegliwi maturzyści, chcąc zwiększyć swoje szanse na zdobycie indeksu, często składają dokumenty na kilka kierunków. Z doświadczeń ubiegłych lat wynika, że część spośród kandydatów przyjętych na studia w pierwszym etapie może zrezygnować z nauki. Powstałe w ten sposób miejsca na studiach dziennych będą uzupełniane poprzez nabór w ramach drugiej tury rekrutacji według kolejności uzyskanych wyników (miejsc).
Informacje o kierunkach, które przeprowadzają drugi nabór można uzyskać w dziekanatach. Zwykle są to kierunki mniej popularne. Najczęściej dziekanaty mają komplet informacji o dodatkowym naborze po zakończeniu egzaminów wstępnych.
Terminy kolejnej rekrutacji to zwykle wrzesień lub sierpień. Drugi nabór najczęściej opiera się na rozmowie kwalifikacyjnej lub konkursie świadectw.
Kandydat, który zdał egzamin na studia, ale nie dostał się z braku miejsc, może ubiegać się o przyjęcie na ten sam kierunek studiów licencjackich. Może też zostać tzw. wolnym słuchaczem na tym samym albo innym kierunku o podobnych wymaganiach egzaminacyjnych.
P.S. Mam nadzieje, ze nikt nie bedzie sie odwoływał do AE w Krakowie na finanse i bankowosc, bo to zawsze konkurencja LOL :-)